Monday, February 17, 2014

dan mimpi itu.......





ini kali kedua.
dan aku berdoa inilah petunjuk yg allah nk bg pada insan kerdil seperti aku ni.
aku berdoa..sesungguh hatiku...
moga-moga ini bukan permainan syaiton durjana! 
dan aku berdoa sesungguhnya....
ini adalah petunjuk darinya....


Nabi S.A.W. bersabda maksudnya : “Mimpi baik itu daripada Allah dan mimpi buruk itu daripada syaitan, maka ketika salah seorang daripada kamu mimpi buruk, meludahlah ke arah kiri tiga kali, kemudian minta perlindungan kepada Allah, maka mimpinya tidak akan mengkhuatirkan.” (Hadis Riwayat Muslim)



Dalam riwayat yang lain Nabi S.A.W. bersabda maksudnya : “Apabila seseorang darimu melihat mimpi yang menggembirakannya maka hendaklah ia mengucapkan ‘alhamdulillah’ dan ceritakannya kepada orang yang lain, dan sebaliknya apabila ia melihat mimpi yang menduka citakannya, maka mimpi itu adalah dari syaitan, kerana itu hendaklah ia mengucapkan isti’azah (a’uuzubillahi minasysyaitoonir roojiim) dan jangan ceritakannya kepada orang lain kerana mimpi itu tidak mendatangkan mudarat kepada nya.”(Hadis Riwayat Bukhari dari Abi Sa’id).





yahh..
ya ALLAH..
aku betul-betul berharap.
yang mimpi itu adalah petunjuk dariMU.
aminn....



live life and go crazy!

No comments: